7 DAYS IN GRAN CANARIA / DAY 1

Nyt ois luvassa ensimmäistä postausta Canarian reissulta! Lähdin matkaan siis Joonaksen, Joonaksen iskän, äidin, pikkuvelin ja siskon Sannin kanssa. Oltiin Gran Canarian Playa de Amadoreksessa 21.12.-28.12.2013, elikkä joulu vietettiin siellä ja viime lauantaina palattiin takaisin Suomeen :)

Lähdettiin kohti Helsinkiä jo perjantai-iltana, koska lento lähti varhain lauantaiaamuna. Matkojen aikana ois pitänyt saada nukuttua, koska perille päästyämme olis jo aamu. En kuitenkaan onnistunut oikein nukahtamaan kuin pienien torkkujen ajaksi, ja vietin sit aikaani lentokoneessa kuvaillen maisemia ikkunasta :D

Laskeuduttiin lentokoneella pääkaupunkiin Las Palmasiin, ja siellä meitä ootti sitten vielä tunnin bussimatka hotellille Amadoreksen Holiday Club Sol Amadorekseen! Matka kului kuitenkin nopeasti, kun sai ihmetellä vieraita (ja hieman karuja) maisemia ikkunasta :)

Hotellilla ei saatukaan vielä huonetta, ja jouduttiin odottelemaan ainakin muutama tunti. Käytiin sitten vaihtamassa vaatetta kesäisempään ja mentiin odottelemaan hotellin altaalle ja syötiin siinä vähän ruokaa, joka oli tosin kyllä aika pettymys :D Ei käyty sen pirkon allasbaarilla kyllä enää uudelleen!

Kun vihdoin saatiin hotellihuone, käväistiin nopeasti suihkussa ja lähdettiinkin sitten ulos katselemaan paikkaa! Käveltiin alas rannalle ja jatkettiin sitten siitä matkaa rantatietä pitkin kohti Puerto Ricoa. Rantatietä kesti ehkä alle puolituntia kävellen Puerto Ricoon vuoren toiselle puolen. Ai että näitä maisemia ja ihanan kirkasta vettä!

Puerto Ricossa mentiin käymään drinksuilla ja jätskeillä jossain kivalta vaikuttavassa ravintolassa ja siellä kuluikin sitten alkuilta! Paikka oli koristeltu yllätyksekseni tosi jouluisesti :)

Käytiin drinksujen jälkeen vielä jossain ravintolassa syömässä. Mulla ei itellä ollut mitenkään hirveä nälkä koska syötiin jo ennen lähtöä siinä hotelli allasbaarissa, mutta tilailin tomaattikeiton itelleni :D Ruokailun aikana kadulla meni moottoripyörillä jonkinmoinen (äänekäs..) joulupukkisaattue, ja pois lähtiessämme kadun toisella puolen oli tämmönen ihme koirahypnotisoijajuttu tai jotain sinnepäin..

Ei jääty sitä kovin kauaksi aikaa ihmettelemään, vaan käppäiltiin taksitolpalle ja lähdettiin kohti hotellia Amadorekseen. Taksi maksoi hurjat reilu 4€ Puerto Ricosta meidän hotellille vuoren toiselle puolen - ei siis ollut epäilystäkään siitä, etteikö kulutettaisi taksin penkkejä vielä jatkossakin ;D

Uni tuli kyllä samantien kun silmät sai ummistettua. Muistettiin kuitenkin ennen nukahtamista laittaa herätykset päälle, koska ainakin meikäläinen ois varmaan muuten nukkunut koko seuraavan päivän ohi.. :-D Mites, jaksatteko lukea näin pitkiä postauksia vai onks nää jees? Kommentoikaa!

Mahtavaa uutta vuotta teille jokaiselle! PUS :)