PINTARAAPAISU

Huhheijaa mikä alkuviikko takana ja loppuviikko edessä.. Jos voisin, olisin painanut jo monta tuntia sitten pään tyynyyn ja nukkunut aamuun asti! Tulin eilen takas jeppikseen, ja kiitos unirytmin nukahdin ehkä neljän aikaan yöllä. Maanantaina istuttiin koulussa lähes ilta seiskaan saakka, eikä siinä mitään, meillä oli eka päivä valokuvaaja Touko Hujasen potrettikuvausworkshoppia, jota olin innoissani odottanut! Saatiin päivän lopuksi tehtäväksi kuvata viiden kuvan sarja, joka tuli olla valmiina viimeistään tänään kahden maissa.. Noh, enhän mä voinut sitten mennä ajoissa nukkumaankaan, koska kuvareportaasin deadlinekin painaa päälle torstaiaamuksi. Tällä hetkellä mun pitäis myös kirjoitella taidehistorian esseetä, joka puolestaan pitää olla perjantaina valmiina..

Huomenaamulla lähdetään luokan kanssa Vaasaan tutustumaan mm. Vasabladet:n ja sen jälkeen on illalla kemut ja ruokatarjoilua koululla.. Torstaina kun sais herättyä vielä ajoissa kouluunkin, ja jaksettua vielä torstai-ilta toisen kurssin parissa koululla maalaillen. Arvatkaa miten paljon mä odotan sitä, kun perjantain koulupäivä on ohi!! Jossain välissä pitäis vielä ehtiä pakkailemaan matkalaukku 21. päivän ulkomaanreissua varten - mä oon niin tän loman tarpeessa ;) 

Kiitos ja anteeks. Kylläpäs helpotti! Pukkaako teillä muilla koulussa deadlinet päälle näin joulun alla, tuntuuko ettei 24h vuorokaudessa riitä mihinkään? :D




Yllä kuvituksena edellä mainitsemani workshopin kuvaustehtävän matskua tältä aamulta. Lähdin yksikseni ulos jäätävään lumipyryyn kiertelemään kameran ja jalustan kanssa, idea suhtkoht selvänä mielessä edellisen illan pähkäilyjen tuloksena. Tehtävänä oli joko seurata jonkun henkilön elämää ja tehdä siitä viiden kuvan sarja, tai vaihtoehtoisesti "single portrait gallery", jossa valitaan kuvasarjalle yksi idea ja noudatetaan sitä. Ryhdyin työstämään jälkimmäistä. Alkuperäisenä ideana oli kuvata itseni erilaisissa maisemissa jotka minua inspiroivat kuvaamaan, mutta en ollut kuviin tippaakaan tyytyväinen.. Joskus yksinkertaisempi on parempi, ja päädyin valitsemaan vain yhden minua inspiroivan kohteen - tekstuurit. Tämän pohjalta syntyi tämä sarja, pieni pala Pietarsaarta :) Mitäs tykkäätte?

Nyt pikku rentoutumishetki salkkareiden parissa ja sitten esseen kimppuun. Kuulemiin, pus!!
Share on :
PINTARAAPAISU
PINTARAAPAISU
Reviewed by pada mama
Published :
Rating : 4.5